MV-Maalaus: Arki sujuu

unsplash-image-vjMgqUkS8q8.jpg
 

“Yhteistyön myötä homma on selkeytynyt paljon, kun on yksi numero mihin soittaa silloin kun on IT-murheita. Tukipyynnöt on ratkaistu käytännössä välittömästi. Langattomat AV-ratkaisut toimivat nyt hyvin kokoustaessa, kun verkko toimii joka puolella toimistoa.”

- Heikki Maksimainen, laskentapäällikkö, MV-Maalaus

IT-ympäristöt nykyaikaan

MV-Maalaus Oy on suomalainen korjausrakentamisen, saneerauksen ja maalaustöiden asiantuntija; luotettava yhteistyökumppani kiinteistön kunnostushankkeelle lähes kahdenkymmenen vuoden kokemuksella. MV-Maalauksen toimipisteet sijaitsevat Hämeenlinnassa, Hollolassa ja Tampereella. Praecom toimii MV-maalauksen kumppanina IT-asioissa: pilvipalvelu datan tallentamiseen ja jakamiseen, moitteettomasti toimiva lähiverkko, langattomat AV-ratkaisut ja tekninen tuki joka auttaa tarvittaessa.

Datan jakaminen ja tallentaminen pilvipalvelun avulla

Korjausrakennusprojekteihin liittyy paljon tiedostoja ja dataa, jota täytyy jakaa projektiryhmän kesken. MV-Maalauksella ei ollut selkeää toimintamallia datan tallentamiseen ja sen jakamiseen eri toimipisteiden ja ihmisten välillä, vaan ne data sijaitsi eri käyttäjien omilla työasemilla, erilaisissa pilvipalveluissa ja sitä jaettiin eri reittejä pitkin. MV-Maalaus otti käyttöön Praecomin avustuksella G-Suite pilvipalvelun, jonka avulla data on työntekijöiden saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Käyttöönotto oli tärkeä osa hanketta ja onnistuneen käyttöönoton avulla G-Suite on ollut alusta alkaen tehokkaassa ja keskitetyssä käytössä MV-Maalauksella.

Lähiverkko ja esitystekniikka – kitka pois päivittäisestä työnteosta ja kokoustamisesta

Kun pilvipalvelut oli koeponnistettu käyntiin, yhteistyö pääsi jatkumaan myös Lähiverkko-palvelun muodossa. Hämeenlinnan toimipisteessä lähiverkon osalta haasteita huomattiin niin neuvottelutilassa, työpisteillä ja yläkerrassa. Verkko ei toiminut koko toimipisteen alueella kunnolla ja joissakin kohtaa ei ollenkaan. Tämä toi haasteita asiantuntijoiden päivittäiseen työntekoon ja kokoustamiseen.

Praecom rakensi toimipisteelle yhtenäisen lähiverkon, joka toimii koko toimitilan alueella ilman katkoksia tai siirtymisiä eri verkkojen piiriin eri puolella toimitilaa. Palomuuriratkaisun avulla verkkoa pystytään myös seuraamaan reaaliaikaisesti ja reagoimaan muutoksin, mikäli verkkoon tai verkossa oleviin laitteisiin tulee ongelmia. Lähiverkkoratkaisun yhteydessä neuvottelutilan AV-tekniikkaa päivitettiin johtoviidakosta langattomaan esitysratkaisuun, jolloin palavereissa voidaan keskittyä itse asiaan teknisen säätämisen sijasta. Toteutettujen palveluiden avulla he voivat tuottaa omia palveluitaan tehokkaammin ja palvella asiakasta entistä paremmin.

Teknistä tukea silloin kun sitä tarvitaan

Teknistä tukea tarvitaan niin työmaaolosuhteissa kuin toimistollakin. Praecomin Service Desk -palvelu mahdollistaa IT-avun silloin, kun sitä tarvitaan. Tuki on aina yhden puhelun päässä ja kattaa kaikki yrityksen IT:hen liittyvät asiat, jotta työntekijöiden aika säästyy oikeisiin asioihin.

- Yhteistyön myötä homma on selkeytynyt paljon, kun on yksi numero mihin soittaa silloin kun on IT-murheita. Tukipyynnöt on ratkaistu käytännössä välittömästi. Langattomat AV-ratkaisut toimivat nyt hyvin kokoustaessa, kun verkko toimii joka puolella toimistoa, kertoo MV-Maalauksen laskentapäällikkö Heikki Maksimainen.

 

Tärkeimmät hyödyt

  • G-Suite pilvipalvelun avulla data on helposti työntekijöiden saatavilla

  • Yhtenäinen lähiverkko toimii moitteettomasti kaikkialla toimitiloissa

  • Langaton esitysratkaisu tekee kokouksista sujuvia

 
 

MV-Maalaus Oy on suomalainen korjausrakentamisen, saneerauksen ja maalaustöiden asiantuntija; luotettava yhteistyökumppani kiinteistön kunnostushankkeelle.

 
Edellinen
Edellinen

Kuopion Matkakeskus - digitaaliset näytöt toimivat tiedonvälittäjinä ja opasteina

Seuraava
Seuraava

LähiTapiola: Parempia kokouksia ja parempaa asiakasviestintää