Liikkeiden ja palveluiden löydettävyys parani Hansakorttelissa lähes 30 %

Turun ytimessä sijaitseva Hansakortteli, eli tuttavallisemmin Hansa, on yksi rakastetuimmista kauppakeskuksista Suomessa. Korttelin kiinteistöistä vanhimmat ovat 1800-luvulta, ja noin 30 vuotta sitten eri kiinteistöt yhdistettiin yhtenäiseksi Hansakortteliksi.

- Loppuasiakkaat on meille se tärkein juttu. Tärkeintä, että opastaminen toimii Hansassa asioiville kuluttajille. Ratkaisu palvelee erityisesti myös liikkeitä. Hansa ei ole kaikille ennalta tuttu, liikkeiden saavutettavuus ja löydettävyys on parantunut ja asiakas löytää nyt parhaimman, nopeimman ja tarvittaessa esteettömimmän reitin haluttuun liikkeeseen, kertoo Hansakorttelin turvallisuus- ja laatupäällikkö Lauri Takkinen.

- Tästä myös hienona palautteena asiakastutkimus, jonka mukaan liikkeiden löydettävyys on parantunut lähes 30 %.

Uusi Hansakortteli ja uudet opasteet

Hansakorttelissa toteutettiin uudistushanke, jossa uudistettiin koko korttelia vastaamaan kokonaisuudessaan nykyaikaa. Mittavassa uudistushankkeessa harpattiin samalla iso askel opastamisessa.

Useamman vuoden uudistushankkeessa huomioitiin monin tavoin, miten asiakas voi löytää paremmin Hansakorttelissa; käytäviä suoristettiin, valaistusta lisättiin ja uusia hissejä sekä liukuportaita asennettiin. Tiloissa pääsee nyt kiertämään ympäri kerroksia, jota ei ennen voinut tehdä. Esteettömyyttä parannettiin ja se näkyy näissä opastenäytöissä omalla esteettömällä reitityksellä karttapohjassa. Näin ollen opastejärjestelmän uudistus oli ehdottoman tärkeä osa uudistusta. Opastus palvelee myös Hansan vuokralaisia, nyt heidän asiakkaansa löytävät paremmin perille ja liikkeen tiedot päivittyvät opastetauluihin kätevästi kotisivujärjestelmän kautta.

Opastusjärjestelmän rakentaminen oli runsaan puolen vuoden urakka ja se valmistui tammikuussa 2020.

 

Tutkimuksen tulokset

Hansakorttelissa on nyt valmistunut tutkimus, jonka mukaan liikkeiden ja palveluiden löydettävyys on parantunut 27,6 % uuden opastejärjestelmän myötä. Uuteen opastusjärjestelmään kuuluu 8 hissinäyttöä ja 14 interaktiivista infopöytää. Uudistus siis on todellakin osoittautunut kannattavaksi.

 
Edellinen
Edellinen

Voivatko digitaaliset näytöt lisätä yrityksen myyntiä ja miten ne vaikuttavat somemarkkinointiin?

Seuraava
Seuraava

Miten vähittäismyyjät voivat hyötyä näyttöviestinnästä?