
Opastaminen ja digitaaliset opasteet
Muodosta opastamisesta kilpailuetu
Muodosta opastamisesta kilpailuetu
Palvelujen löydettävyys ja looginen liikkuminen ovat tärkeimpiä yrityksesi asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä. Digitaalisten opasteiden ja älykkään opastuspalvelumme avulla asiakasopastamisesta ja käyttäjäryhmien opastamisesta muodostuu kilpailuetu.
Toteutamme kokonaisvaltaisia opastusratkaisuja julkisiin tiloihin sekä suuriin tilakokonaisuuksiin. Suunnittelemme ratkaisumme digitaalisuutta hyödyntäen, tavoitteesi ja käyttäjäsi kaiken keskiössä.
Palvelumme avulla asiakkaasi polku halutun palvelun äärelle helpottuu ja asiakaskokemus paranee. Digitaalista opastusratkaisua on helppoa päivittää ja ylläpitää muutosten edessä.
Opastus on merkittävä osatekijä asiakaskokemuksessa
Digitalisoimalla opastamisen ja hyödyntämällä automaatiota säästät resursseja
Laadukas opastaminen parantaa brändimielikuvaa
Digitaalinen opastaminen tarjoaa dataa, joka auttaa kehittämään toimintaa
Kenelle palvelu sopii?
Digitaalisen opastamisen palvelua voi hyödyntää monenlaisissa ympäristöissä. Usein kriteereinä palvelun hankinnalle ovat seuraavat:
Opastaminen on organisaatiollesi välttämättömyys
Haluat saada aikaan kilpailuetua opastamisella
Tarvitset kumppanin, kuka suunnittelee ratkaisun digitaalisuutta hyödyntäen, tavoitteet ja käyttäjät keskiössä
Haluat parantaa asiakastyytyväisyyttä
Miksi hyödyntää digitaalista opastamista?
-
Opastus on merkittävä osatekijä asiakaskokemuksessa
Oikein sijoitetut digitaaliset opasteet helpottavat ja nopeuttavat palveluiden ja kohteiden etsimistä, jolloin käyttäjän tyytyväisyys kasvaa. Interaktiivisten opasteiden helppokäyttöinen ja intuitiivinen käyttökokemus tekee palvelun tai kohteen etsimisestä miellyttävää ja vältytään turhautumiselta. Interaktiivisten opasteiden sisältöä voidaan rikastaa monilla erilaisilla tavoilla, jolloin käyttökokemus on miellyttävä ja käyttäjä saa tarpeellista lisäinformaatiota jo opasteessa, mikä ylittää käyttäjän odotukset.
-
Digitaalisen opastamisen kokonaisuus on muutosjoustava
Palvelun taustajärjestelmä mukautuu joustavasti erilaisiin muutoksiin, jolloin opastuksen tapaa, sisältöä tai kohdetta voidaan tarpeen mukaan muokata, laajentaa tai muuttaa. Palvelun avulla voidaan hallinnoida useita erilaisia digitaalisia opasteita, jonka ansiosta voidaan aina sijoittaa tarkoituksen mukainen opaste kuhunkin kohteeseen. Muuhun käyttöön tarkoitetut näyttöpinnat saadaan saman sisällönhallinnan piiriin.
-
Työajan ja resurssien säästö
Digitaalinen opastaminen ja siihen kuuluva taustajärjestelmä, jonka avulla voidaan automatisoida useita erilaisia toimintoja, säästää huomattavasti työaikaa ja vähentää virheitä opastamisen sisällössä, jolloin kustannustehokkuus paranee. Yhdellä muutostyöllä saadaan muutos kaikkiin digitaalisiin opasteisiin kerralla. Paras hyöty saadaan kun koko opastamisen kokonaisuus on digitalisoitu. Palvelu toimitetaan helposti budjetoitavana kokonaisuutena, jolloin jatkuvia investointeja ei tarvita, mikä puolestaan luo kustannushyötyä.
-
Parempi asiakasymmärrys
Digitaaliset opasteet voivat kerätä laajasti informaatiota käyttäjistä, joten sen avulla on mahdollista kehittää omaa liiketoimintaa. Älykäs analytiikka asiakasvirroista auttaa ymmärtämään miten ja missä ihmiset liikkuvat ja sen avulla voi tehostaa palveluiden ja kohteiden tavoitettavuutta. Olemme mukanasi tekemässä datasta hyödyllistä informaatiota.
-
Positiivinen brändimielikuva
Ajantasainen ja visuaalisesti tyylikäs digitaalinen opastaminen antaa positiivisen mielikuvan. Opastaminen on monessa kohteessa toteutettu puutteellisesti, joten laadukkaalla opastamisen ratkaisulla on oikeasti mahdollisuus erottua ja tämä voi olla se kosketuspiste, joka jättää sinun brändistäsi positiivisen mielikuvan. WOW-efektiin ei vaadita rakettitiedettä. Se että kaupallisessa ympäristössä asiakas etsii interaktiiviselta opasteelta jotain liiketilaa ja näkee liikkeen viikon tarjoukset tai sesonkiin liittyviä tuoteideoita, on hyvä esimerkki tuotetusta lisäarvosta. Käyttökokemus on tänä päivänä kaiken keskiössä. Ihmisillä on valtavasti negatiivisia kokemuksia ja positiivisia kokemuksia opastamisesta. Se, että ratkaisua on helppoa käyttää ja se ratkaisee käyttäjän perimmäisen ongelman eli hän löytää perille, tuo ihmiselle jo itsessään positiivisen kokemuksen.
Esimerkkejä opastelaitteista
Laitteiden osalta opastamisen ratkaisuissa voidaan hyödyntää interaktiivisia kosketusnäyttöjä tai passiivisia infonäyttöjä. Osana ratkaisua näihin suunnitellaan sopivat kotelointi-, jalusta- ja kiinnitysratkaisut. Alla esiteltynä joitakin esimerkkejä laitteista ja niiden käyttötarkoituksesta.
Interaktiiviset näytöt & kotelot ja kiinnitysratkaisut
Opastekarttasovellusta käytetään interaktiivisella kosketusnäytöllä. Seinäkiinnityksen sijaan kosketusnäytöt seisovat usein omalla jalustallaan, jolloin kosketusnäyttöön valitaan sopiva kotelointi- ja jalustaratkaisu, joka optimoi käyttökokemuksen ja on visuaalisesti tyylikäs.
Passiivinäytöt & kotelot ja kiinnitysratkaisut
Passiivista, opastavaa sisältöä esitetään passiivisilla infonäytöillä sisällönhallinnan avulla. Passiivinäytöllä voi olla erilaisia käyttötarkoituksia esimerkiksi digitaalisena opastekylttinä, kerrosopasteena tai passiivisena karttaopasteena. Passiivinäyttöinä voidaan hyödyntää erilaisia ammattinäyttöjä. Passiivinäytöt kiinnitetään usein seinä- tai kattorakenteisiin, jolloin valitsemme yhdessä asiakkaan kanssa sopivan kiinnitysratkaisun. Myös passiivinäytöt voidaan koteloida.
Passiivinen opaste risteyskohdassa
Stretch-mallista näyttöä voidaan hyödyntää digitaalisena opastekylttinä käytävällä johdattamaan risteyskohdassa oikeaan suuntaan.
Passiivinen opaste kulkureitillä
Staattisia opasteita kulkureiteillä voidaan hyödyntää esimerkiksi pohjakartan esiintuomiseksi.
Interaktiivinen karttaopaste
Interaktiivisia opastekarttasovelluksia hyödynnetään etenkin suurissa tiloissa, joissa opastekartta auttaa navigoimaan ja löytämään reitin oikeaan kohteeseen.
Passiivinen kerrosopaste
Useita kerroksia sisältävissä kohteissa kerrosopasteet auttavat käyttäjää. Myös hisseihin voidaan asentaa näyttöjä, jotka ohjaavat valitsemaan oikean kerroksen.
Laadukas käyttöliittymä ei tarvitse käyttöohjeita
Interaktiivisissa opastamisen ratkaisuissa on tärkeää, että karttasovellus on looginen ja helppokäyttöinen.
Opastekartta voidaan joustavasti toteuttaa aina kohteen tarpeen mukaisesti aina yksinkertaisesta yksitasoisesta, staattisesta kartasta aina monitasoiseen interaktiivisesti opastavaan karttasovellukseen.
Opastekarttasovelluksiin on mahdollista liittää useita erilaisia tietolähteitä. Keskeisiä ulkoisia tietolähteitä ovat mm.
Sharepoint -rajapinta
Power Bi -rajapinta
Google Slides -rajapinta
AD-Integraatio (Käyttäjähallinta)
Wordpress -rajapinta (tietoa haetaan automaattisesti Wordpress -kotisivualustalta)
Ava Security -rajapinta (esim. kävijämäärälaskuri infonäytöille Ava-kameroista)
Erilaiset intra -rajapinnat
Muut palvelut (JSON, Rest API, Webhook jne)