Kalustetukku: Laatu edellä

 

“Vaikka kuinka digiaikaa eletäänkin, asiakkaamme haluaa usein käsissä pidettävän keittiösuunnitelman tai esitteen mukaansa. Tämä saattaa olla jopa se lopulliseen ostopäätökseen johtava tekijä.”

- Kauppias Petri Jokinen, Hämeenlinnan Kalustetukku

Kalustetukku luottaa Praecomin ammattitaitoon

Kalustetukun liiketoiminnan ytimessä on asiantuntemus ja laadukas asiakaspalvelu. Tärkeä osa tätä asiakaskokemusta on yksilöllisesti tehty keittiösuunnitelma, jonka asiakas saa mukaansa heti tulostettuna. Kalustetukulla ymmärrettiin, miten iso merkitys on sillä miltä suunnitelma näyttää ja tuntuu asiakkaan kädessä. Kun kalusteet ovat laadukkaita, myös tulosteen täytyy kertoa laadusta. Jotta tämä voitiin toteuttaa, tulostamiseen tarvittiin ammattitason laitteet ja huoltopalvelu, joka auttaa tarvittaessa. Siinä vaiheessa Praecom astui kuvaan mukaan.

– Vaikka kuinka digiaikaa eletäänkin, asiakkaamme haluaa usein käsissä pidettävän keittiösuunnitelman tai esitteen mukaansa. Tämä saattaa olla jopa se lopulliseen ostopäätökseen johtava tekijä. Jaettavan materiaalin on oltava siksi laadukasta. Meidän toimintavarmuutemme säilyy nyt tältäkin osin 100-prosenttisena, Hämeenlinnan Kalustetukun kauppias Petri Jokinen kertoo.

Paikallisuus luo tuntemusta, tuntemus luottamusta

 – Keittiökalustekaupoissa myyjän tulee ansaita asiakkaansa luottamus, ennen kuin kättä lyödään päälle, Petri Jokinen sanoo.

 Luottamukseen tarvitaan silmää nähdä ja korvaa kuulla asiakkaan tarve ja mieltymykset, sillä vaihtoehtoja on tarjolla lukuisina yhdistelminä. Toisaalta myyjän tulee pystyä kertomaan, mikä on käytännöllistä, mitä asiakas ehkä tietämättään tarvitsee ja kuinka tulevaisuus huomioidaan.

– Kenenkään ei tarvitse tyytyä tusinakonseptiin, vaan keittiön tulee toimia juuri niillä ehdoilla, joita käyttäjällä on.

Jokisen mukaan nettiversiot esitteistä eivät suinkaan korvaa tulosteita, vaan tukevat ja antavat lisätietoa niiden sanomasta. Myöskään etätuki verkon kautta kasvottoman yhteistyökumppanin kanssa ei riittäisi Kalustetukulle. He halusivat paikallisen toimijan, joka panostaa samanlaisin arvoin nopeaan ja asiakkaansa mukaan muokkautuvaan palveluun.

– Jo nyt tutkimme yhdessä, kuinka voisimme kehittää ja parantaa edelleen toimintaamme. Tähän tarvitaan meidät tunteva ja meihin perehtynyt kumppani, joka haluaa aidosti tuottaa liiketoiminnallemme lisäarvoa.

 

Tärkeimmät hyödyt

  • Tulostusratkaisu mahdollistaa keittiösuunnitelman tulostamisen nopeasti ja laadukkaasti

  • Automatisoitu ja ennakoiva huoltopalvelu pitää toiminnan keskeytyksettömänä

 
 

 Vuonna 1993 perustetulla Kalustetukulla on 12 myymälää ympäri Suomen. Monipuolisen mallivalikoiman, paikallisten varastojen ja asennuspalvelun ansiosta yritys palvelee niin peruskeittiönostajaa kuin mittatilauskeittiönkin hankkijaa. Asiakas saa Kalustetukusta keittiönsä suunnittelun, toteutuksen, asennuksen ja tarvittaessa rahoituspalvelun. Keittiökalusteiden lisäksi Kalustetukku toimittaa kalusteet myös kylpyhuoneisiin ja kodin muihin tiloihin.

 
Edellinen
Edellinen

Hämeen ammattikorkeakoulu: Nykyajan oppilaitosviestintää

Seuraava
Seuraava

Turva: Ikkunanäytöillä näkyviin asiakasvirtojen äärellä