Laitehallinta ja ylläpito
Kattava tuki organisaatiosi IT-ympäristön hallintaan kuukausihintaisena palveluna.
Huolehdimme työasemienne ja valittujen sovellustenne toimivuudesta sekä löydämme tietotyön pullonkaulat
Laitehallinta ja ylläpitopalvelu toimivat peruskivenä sille, että voimme toimia organisaatiosi IT-ylläpitokumppanina. Lisäarvopalveluiden avulla parannamme organisaatiosi tietoturvaa, toimimme M365-ympäristön ylläpitäjänä ja huolehdimme työasemien toimituksesta, esiasennuksesta sekä kiertotaloudesta.
Laitehallinta: Huolehdimme työasemienne ja valittujen sovellustenne toimivuudesta
-
Laitehallinnan tyypilliset haasteet
- Vanhoissa sovellus- tai käyttöjärjestelmäversioissa on tietoturva-aukkoja.
- Työasemakantaan ei ole selkeää näkyvyyttä ja hallittavuutta.
- Turvallisuus- ja käyttöpolitiikassa on tietoturvariskejä.
- Loppukäyttäjien mielestä Service Deskin kanssa asiointi on hidasta ja vaikeaa.
-
Laitehallintamme mahdollistaa
- Sovellukset ja niiden päivitykset jaetaan automatisoidusti, mikä parantaa tehokkuutta, tietoturvaa ja antaa uudet toiminnallisuudet heti käyttöön.
- Laitekantaan on selkeä rekisteri ja näkyvyys, mikä helpottaa hallintaa ja seurantaa.
- Autamme turvallisuus- ja käyttöpolitiikoiden asettamisessa, jolloin ne vastaavat tietoturvavaateisiin.
- Palvelu tarjoaa helpon etähallintakanavan, joka nopeuttaa etäyhteyden avaamista käyttäjän työasemalle ja vähentää käyttäjän tekemiä toimenpiteitä yhteyden avaamiseksi.
Ylläpito: Löydämme tietotyön pullonkaulat
-
Muistin käyttö
Muistin käytön ollessa ylärajoilla aiheutuu käyttäjille käytännön ongelmia tietotyön tekemisen hidastumisena.
-
Kovalevytila
Kovalevyn täyttyminen voi johtaa esimerkiksi päivitysten estymiseen.
-
Akun tila
Akun tilan ollessa heikko, voidaan reagoida vaihtamalla akku tai koko työasema.
-
Käyttöjärjestelmän versio
Tietoturvan näkökulmasta on kriittistä, että voidaan varmistaa kaikilla olevan viimeisin käyttöjärjestelmäpäivitys.
-
Tietokoneen käynnistymisaika
Heikkoon käynnistymisaikaan reagoimalla vähennetään hukkaa ja parannetaan käyttökokemusta.
-
Ohjain- ja komponenttiongelmat
Tavoitteena on löytää ympäristöstä yhteneviä ongelmia ja löytää niihin juurisyitä.
-
Ohjelmistojen käyttö
Tavoitteena on varmistaa yhtenäiset versiot ympäristössä ja seurata maksullisten sovellusten käyttöastetta.
-
Päiväkohtainen käyttö
Käytönseurannasta nähdään, onko työasema aktiivisessa käytössä.
-
Levyn salauksen tila
Kun puhutaan perustietoturvasta, levyn salauksen tila on yksi tärkeimmistä elementeistä.
-
Työasemien energiankulutus
Vastuullisuuden näkökulmasta palvelun avulla saadaan myös käytönaikainen hiilijalanjälki laskettua.
Lisäarvopalvelut laitehallintaan ja ylläpitoon
-
IT-tietoturva
IT-Tietoturva tarjoaa kattavan valikoiman tietoturvapalveluja, jotka suojaavat organisaatiotasi kehittyneiltä uhilta.
-
Kyberturva
Palvelun keskiössä on tietoturvavalvomo (SOC), jossa tietoturva-asiantuntijat tulkitsevat järjestelmän havaitsemia uhkia ja toimivat niiden pohjalta 24/7.
-
Cloud Backup
Cloud Backup -palvelumme avulla voit palauttaa kadonneet tai poistuneet tiedot, olipa kyseessä sitten vahingossa tai tahallisesti tapahtunut tietojen menetys.
-
Työaseman toimitus, esiasennus & kiertotalous
Työaseman toimitus- ja esiasennuspalvelu on organisaatiollesi merkittävästi edullisempi kuin perinteinen tapa asentaa työasema asiantuntijatyönä. Käyttämällä kiertotalouspalveluitamme voit pienentää IT-laitteiden ympäristövaikutuksia.
-
Microsoft -pilvisovellukset
Autamme sinua valitsemaan tarpeisiinne sopivat Microsoft 365 ja Copilot -lisenssit. Saat meiltä lisenssien ympärille palvelua, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia Microsoft-ympäristön ylläpitämisestä.
-
Tietoturvatietoisuuskoulutus
Palvelumme on ratkaisu organisaatiolle, joka tarvitsee korkeaa kyberturvallisuustasoa esimerkiksi NIS2 -direktiivin vaatimusten täyttämiseksi. Se sopii myös toimijoille, joiden liiketoimintaa kyberturvariskit voivat merkittävästi häiritä, vaikka organisaatio ei olisikaan suoraan NIS2:n velvoitteiden piirissä.
Praecom - palvelukumppanisi
Laitehallinta- ja ylläpitokumppaninasi vapautamme sinut keskittymään ydinliiketoimintaasi.
Tyypillisiä palvelupyyntöjä ovat esimerkiksi:
- lisenssien asennus
- konfigurointilisäykset
- Entra ID ja Sharepoint -oikeusmuutokset
- sähköposti- ja tulostusasetukset
- salasanan resetointi, informaatio- tai käyttöoikeuspyynnöt
Laske hinta-arvio ylläpitoon ja laitehallintaan
Käytä laskuria saadaksesi arvion ylläpidon ja laitehallinnan hinnasta organisaatiollesi lisäarvopalveluineen. Syötä tarvittavat tiedot ja saat kustannusarvion muutamassa sekunnissa.
Asiakkaitamme
Ota yhteyttä lomakkeella
Tarvitsetko tarkempaa tietoa tai haluatko kuulla, millainen ylläpidon ja laitehallinnan kokonaisuus sopisi sinun organisaatiollesi? Ota meihin yhteyttä lomakkeen kautta.